Australia Horn

Australia Horn

tirsdag 21. oktober 2014

Brisbane holder stand

Hei lesere.

Det går fortsatt litt for lang tid mellom blogginnleggene mine nå, men jeg tror det har å gjøre med at jeg har det mer moro i disse dager enn tidligere. Jeg tilbringer ikke like mye tid foran pc’en lenger, da jeg faktisk henger med en del folk. Selv om det er blitt lite jobbing, så går dagene unna likevel.

Jeg jobbet faktisk i går! To kamerater, en tysker ved navn Sascha og en nederlender (Phil), skaffet meg arbeid for én dag. Noe jeg selvsagt tok i mot med åpne armer. Jobben gikk ut på å bygge en av karusellene på et tivoli litt utenfor byen. Så det ble åtte tunge timer med rigging ute i 30 varmegrader. Noe jeg satte stor pris på! Jeg dro jo til Australia for å jobbe ute med fysisk arbeid. Forandring.
Så selv om lønna var på skarve 13 eller 15 dollar i timen, så bryr jeg meg ikke så særlig. Jobb er jobb, og penger tjent er penger tjent. Ble forresten rød i ansiktet, selv om jeg smurte meg med 50+ solkrem!!

Pause etter fem timer. Vi setter opp den karusellen i bakgrunnen.


Jeg forlenget oppholdet mitt her i Brisbane på nytt i går. Nå skal jeg være her til tirsdag. Jeg tenkte egentlig å dra videre denne uka om jeg ikke fant noe jobb her, men etter å ha tenkt litt følte jeg det ville bli å gi opp for tidlig. Jeg har søkt på jobber her i Brisbane i litt over en uke, og det ville bli teit å dra videre etter å ha nettopp levert over 20 jobbsøknader. Jeg fikk jo for eksempel en dagsjobb i går.
De fleste jeg har snakket med rundt omkring her fikk heller ikke en jobb den første uka, men mer etter to og tre uker. Derfor vil jeg ikke dra videre enda. Selv om jeg er klar for å tjene penger, liker jeg meg også her. Det er lett å forstå hvorfor noen har bodd her i flere måneder. Som nevnt tidligere er ikke det målet mitt å bli her i mange måneder, men jeg ser greia.

Selve tivoliet vi var med å sette opp er åpent fra fredag til søndag, så Phil nevnte det var store sjanser for jobb i helga. Så selv omjeg har planer jeg ikke kan endre på lørdag, håper jeg at det blir jobbing fredag og søndag!

I dag fortsetter jeg jobbjakta, men holder også et øye på farmjobber og fruktplukking. I tilfelle jeg ikke finner noe denne uka heller.


Det er vanskelig å legge noen spesifikke planer for dagene framover, spesielt da jeg ikke har lyst til å bruke mer penger enn nødvendig. Mat og losji er på toppen av den lista i disse dager. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar