Australia Horn

Australia Horn

onsdag 8. oktober 2014

Bading, jogging og flytting

Hei! 

Og vips så har det plutselig fem dager siden siste innlegg. Tida går visst nesten like fort selv om det ikke virker som man gjør særlig mye.

Jeg tenkte likevel gå gjennom dagene i grove trekk og nevne det som er verdt litt oppmerksomhet. Det første jeg kan nevne er at Glebe Point er et bedre sted å bo enn Kings Cross. En rekke restauranter, kafeer, delikatessesjapper, bruktbutikker som selger musikk, bøker og filmer, fyller gatene her. Ingen strippebuler. Det er positivt, selv om hostellet er litt småslitent. Men det er ikke noe som har skapt problemer så langt.

Slik ser gatene ut i Glebe. Altså ingen Showgirls med tatoverte 80-åringer. (Enda i hvert fall, alle hipsterne her er i 20-åra.)
Et hostel med et skikkelig koselig inngangsparti...
...og skikkelig koselige ganger. Valgte derfor "en seriemorderselfie"

Snublet også over et loppemarked/marked her om dagen. Kjøpte ingenting da :/
På fredag skulle jeg egentlig på en én dags jobb, men dødsfallet til farfar dagen før gjorde at det ikke fristet helt. Etter tre dager i Blue Mountains var kroppen helt kjørt, og hodet var ikke særlig bedre utover torsdagen. De snille folka på Work and Travel Company forstod heldigvis dette, så det gikk greit.

Fredag kveld gikk jeg ut og spiste en god middag. En ølpub i nærheten feiret oktoberfest med tyske middagsspesialiteter og tysk øl, i LITERglass. God og mett gikk jeg over gata og inn på et koselig utested med levende musikk. Akkurat min type indierock/folk-greier. Strålende! (Prøvde å legge til en video av nevnte musikk, men internett vil fortsatt ikke samarbeide når det kommer til større filer.)

På søndag tok jeg og Max turen til Manly Beach, en annen nydelig strand som utfordrer Bondi Beach som en av de mest populære her i Sydney-området. Dessverre valgte vi feil dag å reise dit på. Det var en slags festival der ute, samtidig det var den varmeste dagen i Sydney så langt. Det tok oss tre timer å komme oss dit, selv om vi bare satt på en buss i ti minutter og en ferge i 20. MEN, jeg fikk badet! Før første gang i Australia, og for første gang i Stillehavet? Jeg er litt usikker på pm jeg faktisk badet i Stillehavet, for på kartet ser det kanskje ut som jeg badet i Tasmaniahavet. Noen som kan fortelle meg hva som er riktig?

Manly Beach på en søndag med nesten 30 grader i lufta og festival i området. Derfor også en del folk.
På kvelden gikk jeg og Max ut på pub og så The Grand Finals mellom Rabbitohs og Bulldogs. Altså den australske Rugbyversjonen av Champions League eller Super Bowl. Og begge lagene var fra Sydney, så folk var gale. Jeg fikk endelig svar på hvorfor så mange rundt om i byen har gått med disse to draktene. Og for en kamp det ble. Skikkelig spennende! The Rabbits vant overlegent til slutt 30 - 6. Reglene kjente jeg igjen etter hvert, da jeg for noen (mange) år siden fulgte Rugby-VM tett. (Var det Wilkerson han på England het Ida?)

Grand Finals. (Det var faktisk en del folk her, men vi fikk kun plass ved inngangen.)
Jeg har også begynt å løpe litt da jeg står opp. Her om dagen løp jeg motsatt vei enn den jeg går hver eneste dag, og gjett hva jeg fant! En nydelig park med utsikt over blant annet Anzac Bridge. Jeg merker også at jeg tar for lite bilder av hverdagslige ting, som kan være spennende for dere å se. Etter Blue Mountains-turen følte jeg meg så flink til å ta masse bilder at jeg må ha glemt å fortsette. Beklager dette.

Jeg liker tydeligvis å se broer i andre land.
I går dro jeg på kino, og denne gangen tok jeg ingen sjanser. Jeg så Gone Girl, en film regissert av David Fincher. En mann kjent for strålende filmer. Og denne skuffet heller ikke. To og en halv time (nesten) gikk fort unna og jeg må se at jeg begynner å bli en liten tilhenger av Ben Affleck. Jeg gremmes fortsatt over Daredevil, Pearl Harbor etc etc, men han har virkelig forbedret seg de siste årene.

Fant også ut hvilken bok jeg skal kjøpe etter den jeg holder på med. Har ventet lenge på denne!
I dag bestilte jeg flybilletter, så på lørdag flytter jeg til en annen by i Australia!! Rett og slett fordi det ikke er nok jobber å få i Sydney, og fordi jeg er for rastløs til å bli i samme by mye lenger. Det blir derfor spennende å se hvordan denne forandringen vil utarte seg. Tips: Byen ligger ikke i New South Wales. Tihi.

Følg med videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar