Australia Horn

Australia Horn

mandag 10. november 2014

Kort oppdatering om bilkjøp og avreise

Hei folkens.

Det har gått en liten stund siden jeg skrev et innlegg sist, men det har vært utrolig travle dager i det siste. Dette innlegget her kommer til å være kort, rett og slett fordi jeg ikke har tid til å skrive et lenger akkurat nå. Jeg ville bare at dere som leser denne bloggen skal vite at alt er bra med meg. Det har bare vært vanskelig å holde liv i bloggen den siste tida.

Siste dag på jobb var på lørdag og hver dag fram til det jobbet jeg fra 0730-1800, pluss én time hver vei. Så dagene var lange og slitsomme.

Som jeg nevnte i forrige innlegg vurderte jeg og Max og kjøpe oss en bil. William på jobb ga oss et godt tilbud på 2400 dollar for en bil vi syns kjørte godt og var til å stole på. Og ja, vi har kjøpt bilen. Det gjorde vi på fredag, selv om det var en del småplukk som trengte å bli fiksa. Som at interiøret på dørene var løst, det manglet en sigarettenner,høyttalere  i dørene, pluss litt til. Dette ble heldigvis fiksa av Max og William i helga (kostnadsfritt for oss). På søndag ettermiddag dukket det opp et annet problem. Bilen lakk "power steering fluid" (husker ikke det norske ordet), noe som kan være et ganske seriøst problem. Etter mye om og men, fram og tilbake, en skikkelig dårlig følelse i magen, fikk vi fiksa problemet sammen med William i går, så nå krysser vi fingrene for at det var slutten på biltrøbbel. Den kjører eller veldig bra og uten lyder og problemer.

Bilen vår. Ford Falcon 2000 modell. Ikke direkte pen dessverre. 
Vi har hatt en litt dårlig følelse i magen siden vi kjøpte bilen, men jeg tror det er nervøsitet som er grunnen bak. Og det faktum at vi kanskje har innsett at William ikke er den strålende mekanikeren han selv tror han er. For fyren er til å stole på, og han har hjulpet oss med masse. Det eneste er at han ikke innser at han kanskje ikke er så flink som han selv tror inne i hodet sitt. Det gjør oss litt nervøse.

Likevel så er bilen nå vår (i mitt navn). Vi har tatt en sjanse og vi krysser nå fingrene for at den holder i ett par måneder til vi skal selge den igjen. William har uansett gitt oss en skriftlig garanti på bilen (i seks måneder) og har også sagt at han vil kjøpe tilbake bilen når vi vil selge den igjen.

Et notat med dato og underskrifter er et lovlig og gyldig dokument her i Australia, uansett om det er på et ark eller serviett, så vi har en slags trygghet der!

I dag reiser vi også fra Brisbane. Vi er begge lei av stedet her nå og det har ikke blitt så mye jobbing vi hadde regnet med. Så turen går sørover til Byron Bay. Et lite ferieparadis to timer i bil unna. Der får vi forhåpentligvis slappet av etter noen stressende dager, og klumpen i magen vil forsvinne.

Jeg ringte forresten både hosteller og vingårder direkte i Griffith, men det ser ikke lovende ut. Derfor må vi også bruke dagene i Byron Bay til jobbsøking. Det som gjelder i tida framover nå er å tjene penger, ikke bruke dem!!! Fikk også en liste med navn og adresser fra William, som vi kan forsøke. Han sier det er kontakter med hardt arbeid og gode penger, så vi får se om kontaktene hans er bedre enn mekaniker-evnene hans.

Etter å ha brukt 1250 dollar på bil, nekter jeg å sitte stille de neste månedene. Disse pengene skal tjenes inn igjen og jeg skal spare. Som jeg sa før jeg reiste fra Norge, så skal jeg IKKE komme hjem igjen med særlig mindre på kontoen enn da jeg dro.

Har hørt det er gratis wifi dit vi skal også, så skal skrive et lenger og bedre innlegg da :)

Ha det Brisbane!
Brisbane er en vakker og varm by. Dessverre var jobbsøking vanskelig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar