Australia Horn

Australia Horn

torsdag 25. september 2014

Jobb og flytting

Hei folkens.

Jeg merker det er vanskeligere å skrive et nytt innlegg på bloggen nå som ikke alt ikke lenger er nytt, uvant og spennende. Dessuten har jeg jo sett operahuset (fra flere vinkler) og besøkt Bondi Beach. Hva annet er det å se i Sydney? Sikkert en del, men ingenting jeg kommer på akkurat nå. Unntatt The IMAX Theatre, som ifølge internett har verdens største skjerm. Det må jeg få opplevd en dag snart.

Ellers så startet jeg å jobbe på et varehus i går, som ligger rundt 30 minutter gange unna hostellet. Jobben er veldig rett fram og «hjernedød», med tanke på hvor lite du egentlig bør tenke for å utføre den. Det handler rett og slett om å rydde ut esker med hagemøbler og –utstyr fra en enorm container, og deretter sortere det på ulike paller. Det er jo deilig å jobbe fysisk igjen, men jeg merker også at de fire timene jeg arbeider gir utslag på både knærne og korsryggen. Selv om jeg løfter ting korrekt. Men jeg skal likevel ikke klage. Det er mange ved hostellet som har vært her mye lenger enn meg uten å få noen jobb.

Likevel så er fire timer jobb ganske lite. Til tross for at jeg i dag jobber til 17 og ikke 16, er jeg temmelig sikker på at jeg bruker mer penger enn jeg tjener. Og det selv om jeg ikke spiser ute, og at jeg ikke har kjøpt meg noe enda (unntatt det nødvendige). Mye av utgiftene går til bosted, noe som kanskje ikke er veldig overraskende. Wake Up er som jeg har nevnt tidligere ikke det billigste stedet å bo.

I morgen skal jeg kanskje jobbe et dobbeltskift, fra 12-20. Det sa jeg selvsagt ja til da jeg trenger pengene. Jeg er bare litt nervøs, for i morgen tidlig har jeg i skrivende stund ikke lenger et sted å bo. Det var heller ingen mulighet til å utvide oppholdet mitt her, da de er fullbooket i morgen kveld.

Og etter de korte undersøkelsene mine, virker det som en rekke hosteller er fullbookede i morgen. Helg er vel kanskje en vanskelig tid når det kommer til hoteller og hosteller generelt?

Derfor skal jeg nå ut på internett og lete etter et sted å bo over helga. Jeg skal nemlig jobbe på mandag også, så tenke å finne et sted jeg kan bo ut neste uke, i tilfelle det blir mer jobbing.

På lørdag har jeg lyst til å dra ut til Blue Mountains, men ble brått litt usikker i dag da været plutselig slo om. Øsende regn og tordenvær herjet over jobb i dag, og lynet slo faktisk ned rett utenfor porten. All elektrisitet i bygget gikk.

Dette er Blue Mountains, og ligge rundt to timer unna Sydney. (Har ikke tatt bildet selv)

Jeg har ikke tatt noen bilder siden forrige blogginnlegg, så dette får bli et nesten bildefritt innlegg, men forhåpentligvis et av de få. Tenkte å ta bilder av jobben, men det er veldig strengt med tanke på mobilbruk der. Derfor har jeg ikke fått gjort det.


Snakkes senere, mest sannsynlig fra et annet sted i Sydney!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar